Dades samler shoppingcentres markedsføring hos BOCCA

Pressemeddelelse:

Nye tider kræver nye svar. Og det gælder også, når pilen peger på disciplinen markedsføring af shoppingcentre. Digitale sociale platforme vinder indpas på bekostning af husstandsomdelte kataloger, og de store kæder i centrene markedsfører i stigende grad sig selv på egne kommunikationsplatforme.

Alt dette kræver, at man som centerejer ser med friske og forandringsparate øjne på markedsføringen, hvis man fortsat vil kunne tilbyde sine butikslejere markedet bedste vilkår:

Jakob Møller, Commercial Director hos Dades fortæller:
”Vi ønsker både nu og fremover at tilbyde vores lejere den bedste markedsføringsplatform at sælge fra, og det var derfor med fuldt fokus på en styrkelse af markedsføringen, synergier og besparelser, at vi besluttede at blive de første i Danmark til at udfordre det traditionelle setup, hvor hvert center driver sin egen markedsføring”.

Mens Jakob Møller og resten af Dades er overbeviste om, at kvaliteten og et tværgående samarbejde med fællesindkøb af kampagner og medier vil styrke markedsføringen med respekt for det lokale, så har ét centralt spørgsmål stået ubesvaret tilbage: Hvordan samler man 10 forskellige shoppingcentres markedsføring under én fælles profil og grafisk signatur – vel at mærke uden at det går ud over hvert enkelt centers særpræg?

Spørgsmålet blev en central del af den forestående bureaukonkurrence, hvor hovedopgaven blev, at definere en fælles identitet, som var stram nok til at skabe sammenhængskraft og samtidig løs nok til at sikre sit lokale særpræg.

Dén opgave gav BOCCA det mest overbevisende svar på, og det detailtunge kommunikationsbureau kunne derfor i sidste ende trække sig sejrrigt ud af bureaukonkurrencen.

Morten Theil, adm. direktør BOCCA:
”At finde et fælles udtryk til de mange forskellige centre, rummer både en strategisk og kreativ udfordring, men faktisk lå løsningen og ventede på os inde i selve kernefortællingen for hvert enkelt center.

For alle centre rummer en historie, der først og fremmest handler om forskellighed. Forskellige brands med forskellige butikker, der tilbyder forskellige koncepter til forskellige målgrupper. Og det er præcis denne indsigt, der har støbt fundamentet til vores kreative platform ’Bedre Sammen’.

Samarbejdet mellem Dades og BOCCA er startet 1. januar, og selvom centrene i skrivende stund fortsat er delvist lukkede, så er parterne allerede i fuld gang med at udvikle den åbningskampagne, der forhåbentlig meget snart sætter sit synlige aftryk i markedet.

Yderligere information kan hentes hos:
Jakob Møller, Commercial Director, Dades, + 45 24436934, jml@dades.dk eller Morten Theil, founder og CEO, BOCCA, +45 26150901, mt@bocca.dk

Dades A/S ejer følgende shoppingcentre: Ballerup Centret, Farum Bytorv, Hørsholm Midtpunkt, Nørreport Centret, RO’s Torv, Sct. Mathias Centret, Spinderiet, Viby Centret, Waterfront Shopping og WAVES.

Tilbage til oversigten